• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 08.04.16, 20:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õigesti kulutades teeb raha õnnelikuks

Ajakirjas Psychological Science avaldatud värskest uuringust selgub, et raha võib siiski õnnelikuks teha. Sega aga vaid juhul, kui seda õigesti kulutada.
Õigesti kulutades teeb raha õnnelikuks
  • Foto: EPA
Õigesti kulutamine on olulisem, kui üleüldine sissetulek või kulutuste suurus, selgub uuringust. Teiste sõnadega: oluline pole mitte palga suurus või rahakulutamise tihedus, vaid see, kas tehtud otsused langevad isiksusega kokku.
Cambridge’i ülikoolis läbiviidud uuringus analüüsiti Suurbritannias 625 inimese ligi 77 000 pangatehingut ning kategoriseeriti ostud vastavalt isiksuseomadustele. Näiteks väljas söömine pandi ekstavertsete ja impulsiivsete kulutuste kategooriasse. Seejärel võrreldi isiku kulutamisharjumusi nende isiksusega. Kui need sobitusid, olid inimesed suurema tõenäosusega rahulolevad.
Kui ekstraverte sunniti baaris raha kulutama, tegid nad seda meelsamini kui introverdid. Introverdid aga olid raamatupoes raha kulutades õnnelikumad kui ekstraverdid.
Teadlased usuvad, et uuringu tulemused võivad mõjutada jaemüügisektorit. Tarbijad aga, kel ülisuur tootevalik veebipoodides silme eest kirjuks võtab, suunatakse tulevikus valima tooteid, mis on just nende isiksusetüübile sobilikud.
Ettevõtted võivad oma kliente õnnelikumaks teha, soovitades neile tooteid, mis põhinevad isiku varasematel otsingutel, märgitakse uuringus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele